ضريب رجوع يا اين كه Bounce Rate چيست؟
ضريب برگشت يا اين كه درصد خروج يا اين كه نرخ پريدن در معناي تعداد كاربراني است كه بعد از ورود به تارنما شما سواي تماشا هيچ برگه ديگري از آن بيرون مي گردند . ضريب برگشت Bounce Rate به ميزان حضور آن ها در برگه شما بستگي نداشته و معياري براي سنجش جذابيت وبسايت شما از حيث بازديدكنندگان است .
https://ismaeilsahab.ir/bounce-rate/
گزينش موفقيت يك وبسايت براي جذب بازديدكننده به طور معمول براساس تعداد بازديدكننده يكتا در طول روز معقول ميشود . در روند ابتدايي آغاز به عمل و در يك سري ماه ابتدا نسبت دادن بدين آمار مي تواند تا حدي ميزان رخنه شما در وب و سعي بخش بازاريابي را مورد بررسي قرار دهد , البته در پي عمل مراقبت كاربراني كه به وبسايت شما وارد مي گردند و تبديل آنان به مشتري آخرين اهميت ويژه اي خواهد داشت .
بررسي ضريب رجوع و برگشت Bounce Rate تارنما به شما نشان ميدهد كه يوزرها تا چه حد با محيط وبسايت رابطه برقرار كرده و تشويق به تماشا صفحه هاي بيشتر مي شوند .
در كار ضريب رجوع و برگشت بعنوان يك فاكتور منفي شناخته ميشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در طريق ارائه مطالب است . مهمترين فاكتور براي سنجش موفقيت يك سايت تعداد يوزرها اثبات آن است ; يعني اشخاصي كه اگرچه وقت يكبار به آن راز ميزنند و بروزرساني مطالب شمارا پيگيري مي نمايند .
چنانچه وبسايت شما دارنده محتوايي است كه بخش اعظم اشخاص صرفا يكبار به آن وارد ميشوند , بررسي ضريب رجوع يا اين كه Bounce Rate مي تواند ترازو قابل قبولي براي موفقيت شما باشد . ارتقا تعداد بازديدكنندگان روزمره در صورتيكه با ارتقاء ضريب برگشت هم همراه باشد در زمان طولاني سود مثبتي براي شما به دنبال نخواهد داشت .
ضريب برگشت ( Bounce Rate ) بسيار نشانگر عدم رضايت يوزرها از محيط تارنما است
ضريب رجوع و برگشت ( Bounce Rate ) بسيار نشانگر عدم رضايت يوزرها از محيط تارنما است
چك ضريب برگشت ( Bounce Rate ) تارنما
https://ismaeilsahab.ir/how-to-choose-the-best-keywords/
با اعتنا به حجم اطلاعاتي كه سيستم هاي آمارگير قدرتمند در اختيار مديران تارنما ها مي گذارند , عدم بررسي و بررسي ظريف آنها مي تواند موجب سردرگمي و غلط براي تصميم هاي آتي گردد . براي محاسبه ضريب برگشت تارنما و تصميم گيري صحيح درباره ي مطلوب يا اين كه غيرمناسب بودن آن مي بايست بازديدكنندگان را براساس طرز ورود به تارنما گونه بندي كرده و هر مورد را غير وابسته آناليز كنيم .
۱ . ارجاع دهنده هاي كم قيمت
وب سايت هايي كه به گردآوري فله اي داده ها از وب پرداخته و فارغ از بررسي بر محتوا آن را در اختيار يوزرها قرار ميدهند تحت عنوان ارجاع دهنده هاي نا مناسب شناخته ميشوند . اشخاصي كه از اين شيوه به وب سايت شما وارد ميشوند خيلي پر سرعت آن را ترك ميكنند , چون عموما توقع ورود به تارنما جديدي را نداشته اند و يا اين كه بدنبال مقاله ديگري بوده و به تارنما شما ارشاد گرديده اند . بين تارنما هاي اهل ايران پيوند پد قادر است مثال قابل قبولي باشد .
۲ . پيوند بدون واسطه به وب سايت
اين نوع پيوند ها به طور معمول با يك پيام مشوق همراه ميباشند نظير “ سفارش ميكنيم از اين تارنما مشاهده نماييد ” يا اين كه “ براي حمايت از ما از تارنما تحت ديدن نمائيد ” كساني كه از اين شيوه به تارنما شما وارد مي گردند به انگيزه مشخص و معلوم نيامده و توقع متعددي از محتواي شما نخواهد داشت . اين اشخاص پاره اي شوق دارا هستند البته نبايد توقع ضريب رجوع و برگشت قابل قبولي از آنها داشته باشيد .
۳ . Bounce Rate محل ورود از موتورهاي كاوش
اشخاصي كه از روش موتور كاوش و با عبارت مشخصي به وب سايت شما وارد ميشوند بطور حتم بدنبال زمينه خاصي بوده و به مطالب شما عشق و علاقه مند گرديده اند . در حالتيكه ضريب رجوع و برگشت براي اين اشخاص در وبسايت شما عدد بالايي باشد , يعني بيشتراز ۵۰ % آن ها سواي مشاهده هيچ ورقه ديگر از تارنما شما بيرون شوند , شما با مشكلي داراي اهميت مواجه مي باشيد و مي بايست در محيط و مطالب تارنما خويش بازنگري عميقي داشته باشيد . دقت به دو نكته ذيل دوچندان حساس خواهد بود :
https://ismaeilsahab.ir/seo-services/
گه گاه گوگل براي لغت ها مهم خاصي كه به مورد كاري شما مربوط نيست و يا اين كه براي آن طرح ريزي خاصي انجام نداده ايد مقام قابل قبولي در نتيجه ها جستجوي خويش به تارنما شما ميدهد . اين كلمه ها و لغات را به صحت شناسايي كرده و از جامعه آماري خويش بيرون فرمائيد .
بررسي ضريب رجوع و برگشت وب سايت با اعتنا به محل ورود گوگل نيازمند يك آمارگير كار كشته و ظريف است , چيزي كه خويش گوگل در قالب خدمت گوگل آناليتيكز ارائه كرده و متاسفانه براي جمهوري اسلامي ايران تحريم شدهاست .